dag 1! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Gwen Kappers - WaarBenJij.nu dag 1! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Gwen Kappers - WaarBenJij.nu

dag 1!

Blijf op de hoogte en volg Gwen

20 December 2015 | Ghana, Accra

Hi! Allereerst, veilig aangekomen! De reis was vrij lang, vooral de 6uur in het vliegtuig. Daar raakten Renée en ik tegen het einde in gesprek met 2 Ghanese mannen; ze waren ontzettend vriendelijk en geinteresseerd en vertelden ons van alles over hun land. Ook ontstond er een discussie over de duur van de busrit naar Tamale van maandag. Volgens hen zou deze maar 6uur duren, ipv de 12uur die wij hadden gehoord. Volgens eefje, die deze tour al 3 keer heeft gedaan is 6uur echt onmogelijk. Misschien is het tijdsbesef van deze heren niet zó. We gaan het meemaken maandag. Ik heb inmidels al geleerd dat alles hier heel relaxt gaat. Geen stres, en vóóral geen haast. Misschien kom ik hier nog van mijn ongeduldheid af ;)
Op het vliegveld kwam Bash ons ophalen en zijn we met 2 kleine oude taxi'tjes naar ons 'hotel' gebracht. Het was een bijzondere rit.Het verkeer is complete chaos; er wordt te pas en te onpas getoeterd en heel hard gereden. 'Is there no speedlimit' 'yes there is but at this time there are no cops so..' zoiets dus. we zitten met zijn 5en in een soort klein huisje, het is vrij luxe. We hebben een badkamer en een ventilor. Die laatste is erg welkom, het is bizar warm. Maar echt. Een heel ander soort warmte dan wij gewend zijn, evenals de geur. De omgeving is mooi en de mensen leven veel op straat hier. Niet per se als in armoedig, maar tot laat in de avond op straat met elkaar, met eten en muziek en allemaal marktjes. Het ziet er heel gezellig uit. S avonds was er een soort feest gaande bij ons op het terrein, met een bandje. Lore en ik hebben gedanst op oa 'no woman no cry', heel leuk! Anders dan in Nederland dansen de jongens/mannen ontzettend uitgelaten en enthousiast mee. En die billen van de dames waar ze mee staan te dansen, echt e-norm, bizar. We kregen nog wat te eten gister, maar echt mega spicy. Allevier grepen we gelijk naar ons flesje water, lekker typisch. Iedereen was vrij gesloopt van de lange dag dus we zijn rond 12uur maar naar bed gegaan. Vrij goed geslapen eigenlijk, lekker ontbeten met vers fruit en momenteel op het strand! De zee is heerlijk warm, er staan palmbomen, er liggen visserbootjes, er wordt gevoetbald, muziek gespeeld en er lopen overal vrouwen met manden op hun hoofd en kids op hun rug. Fantastisch. Vandaag zijn we vrij, morgen vertrekken we naar Tamale met de bus en daar zullen we slapen in een compound en aan het werk gaan op de school. Ik ben heel benieuwd en nieuwsgierig naar alles wat komen gaat, ik zal proberen jullie op de hoogte te houden! Liefs, Gwen

• 20 December 2015 - 15:24

Ans:

Ha die Gwen,
    Onwijs leuk dat wij jouw eerste indrukken al kunnen mee beleven.
    Heel veel mooie indrukken en succes morgen ;-)

• 20 December 2015 - 15:43

Deb En John:

Jee gwen super leuk ook hoe je vooral je eerste indrukken verteld..natuurlijk komt het me allemaal erg bekend voor.goed en leuk dat je dit kan doen.en ook super dit met nog wat meiden te ondernemen..maak veel foto's...beter teveel als te weinig..je zal vast als je weer thuiskomt heel veel normale dingen nog meer gaan waarderen....dat doe ik soms nog steeds.
    Geniet van alles.bedankt voor je leuke bericht.

Liefs uit donker doorn Xxxx

• 20 December 2015 - 23:03

Edward :

He gwen.
    Goed te horen dat je goed bent aangekomen. Zijn zo te lezen al heel wat "bizarre" indrukken :-)
    Benieuwd hoe t morgen op je eerste werkdag is.

Groetjes @ xxx

• 21 December 2015 - 06:42

Fred:

Hoi Gwen,

Klinkt erg gezellig daar, geniet van al je indrukken

groet,

Fred