dag 2! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Gwen Kappers - WaarBenJij.nu dag 2! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Gwen Kappers - WaarBenJij.nu

dag 2!

Blijf op de hoogte en volg Gwen

21 December 2015 | Ghana, Accra

Hi! De eerste muggenbulten, blauwe plekken en schaafwondjes zijn inmiddels een feit, nu is het pas echt begonnen ;). Net als de eerste keelontsteking vrees ik, sinds het vliegen al last van mn keel en mn oren en door de airco en het zeewater is het er niet erg op vooruit gegaan. Gelukkig is de halve medicijnkast mee dus het loopt allemaal wel los (geen zorgen mam, pap) Gister na het uploaden van m'n blog hebben Kelly en ik ons aangesloten bij een groep voetballende Ghanese jongens. Bizar hoe goed die kunnen voetballen. Tegen het eind van de middag zouden Lore, Renée en ik een surfles krijgen van 'mr bright'. Een hele extraverte, uitbundige engelsman, die eigenlijk meer op een Amerikaan leek. Ruim 3 kwartier later dan gepland (zoals gebruikelijk in Ghana blijkbaar) kwam hij aangelopen voor onze sunsetsurf: 'Girls, i have to tell you something. Im a líttle bit drunk, haha, but no too much so it will all be fine!' We hebben denk ik iets meer dan een uurtje gesurft, tot de zon onderging. Best moeilijk nog, maar wel heel leuk. 1 keer gestaan, surfbord in mn gezicht, kopje onder, nog een keer proberen. 'It is called an extreme sport, do you know why? Because you have an extreme amount of fun! And if I dont see you smile your lesson is over! - aldus mr bright. Voor we ons gingen omkleden werden we aangesproken door 2 jongens. De mensen in Ghana zijn heel spontaan, heel sociaal en vooral de jongens zitten niet om een praatje verlegen. Na een kort gesprekje vertelde ze dat ze even gingen roken en of we mee wilden. 'Smoking cigarettes? Vroegen we, waarna hij 'no, this' zei en met een grote grijns een joint tevoorschijn toverde. We hebben vriendelijk bedankt ;) Ik dacht dat ik hier zou gaan afvallen maar het eten valt erg mee tot nu toe. 's middags pizza bread, 's avonds pasta met spinazie en vanmorgen toast met jam. Gisteravond hebben we nog lang bij een hut aan het strand gezeten, met muziek, spelletjes en een kampvuurtje, heel gezellig. Vanochtend vroeg op, spullen pakken en de taxi in. Zonder gordel deze keer, die ontbrak. Voordat we bij de bus moesten zijn was er nog tijd om even accra in te gaan, dus hebben we de 'independance square' bezocht. Accra zelf is ook echt chaos, over mensen, toeterende auto's, stank, rotzooi etc. Het is vandaag echt ontieglijk warm, zo'n 33 graden met haast geen wind. Op dit moment zit ik zo ongeveer met mn benen in mn nek in de bus (met airco!!) richting Tamale. Thanks he paps voor die lange benen ;) de airco is erg fijn, al is het bijna fris zelfs. Ze hebben blijknaar zoiets van nou we hebben een airco dus dan knallen we em gewoon lekker op standje 12 ofzo. Het is in de bus nu 13 graden, 20 graden minder dan buiten. Wel even lekker, we waren er op voorbereid dus we zitten met dikke vesten en dichte schoenen te hopen dat de muggen zich niet teveel laten zien vannacht in de bus.e We zijn rond half 5 vertrokken en hopen rond 4 à 5 uur snachts aan te komen. Morgen brengen we waarschijnlijk de dag door rondom de compound en woensdag beginnen we met het vrijwilligerswerk op de school!

• 25 December 2015 - 12:17

John En Deb:

Wederom een leuk verslag. Goed te lezen wat je allemaal doet daar. en dat je vooral zelf ook geniet.
    Had het verhaal op de mobiel geopend en dan gaat reageren echt niet gemakkelijk.

Die airco...zo erg, daar worden we doodziek van dat ding..haha..dus goed inpakken in zo'n bus!

Heel veel plezier nog...